torsdag 6 februari 2020

7 dagar

Ber om ursäkt för frånvaron men haft lite svårt att ladda om energin. Man är inte van att vara vaken nästan dygnet runt.
Efter att lilla Prick gått bort så letade Smulan efter henne och var lite dämpad hela natten.
Jag som nu har så svårt att koppla av har ögonen i valplådan typ hela tiden.
Men ta i trä valpisarna mår bra , Smulan och jag har tröstat varann och nu tar vi en dag i taget.
orsak till att vi mist två valpar kan man aldrig sia om. Fått frågor om herpes, jag har aldrig herpesvaccinerat och tycker trots allt inte symptomen vad jag kunnat läst mig till stämmer in. Framtiden får utvisa.

Eftersom nu starten varit allt annat än lätt så kommer jag att vänta med att ge valpbesked. Vill helt enkelt se att allt går bra. Hoppas ni förstår?

Smulan har varit lite kinkig med maten och jag kör fjäskvarianten. Idag blev det älgfärs brynt och sen blandat med royal canin valpfoder. Efter en viss tvekan gick det ner men då tog hon det vanliga torrfodret bredvid också. Det kluriga med så här få valpar att utfodra lagom så det inte blir mjölkstockning innan det stabiliserat sig.

Annars är Smulan feberfri, såret ser fint ut och hon har normalt avslag.
Hon är så duktig med sina små och litar nu på mig helt och fullt igen.
Jag kryper ner i valplådan och myser med henne och de små . Tar till vara tiden!

Nu hoppas jag av hela mitt hjärta att det ska vara slut på tråkigheter.
Blir ett lite bildbombsinlägg ! 

























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar