fredag 6 mars 2020

5 veckor

Mer än halvtid. Kan liksom inte riktigt fatta att om bara 3 veckor börja de flytta.
Men jag njuter så mycket jag bara kan av de små och har kommit fram till att Vivi gillar farmen men Mange tycker det är mest skräp och vill hellre busa än mysa då ;) 
Smulan fostrar också Mange mer då han är en filur som inte drar sig för att bitas för att få fart på stämningen.
Men hon är noga med att dutta om honom efteråt.

Och inte tar han så hårt på det utan vid nästa tillfälle när mjölkbaren går förbi utan att stanna ja då biter han sig fast igen. Jag lovar att det är en mycket generös mjölkbar men vissa får inte nog ;) 

Vivi har börjat busa till sig och hitta äventyr.


När jag la in den korta tunneln var de båda snabbt framme för att undersöka


Men Vivi var den första att krypa igenom den.


Idag när jag tog veckokort så började jag med Vivi som satt snällt och väntade 
medans Mange hade myror i brallan.
Älskar bådas personligheter och se hur de hela tiden utvecklas.

Mange Mandelmassa
5 veckor 
vikt 1820 g

Vivi Vispgrädde
5 v
2170 g

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar