lördag 14 mars 2020

ute

Varning för bildbomb!
Svårt att välja så hellre några för mycket än för lite.
Ska jag göra er riktigt avundsjuka?
Gissa hur jag startade min dag? eller hur ska ni kunna gissa det 😜
Blev sovmorgon och vaknar av att valparna vaknar. Då får de komma upp i sängen och mysa hos mig och Smulan. Alltså lovar det underbaraste som finns. Vivi var pussjuk och efter några morgonpussar av Mange gav han sig ut på upptäcksfärd i sängen innan han kröp upp och la sig tillsammans med Vivi, Smulan och mig. Goaste små!
Vilket väder vi haft i skåne idag??
Drog på långrunda med de stora och när jag kom hem kände jag att idag är det dags för debuten!
Att få komma ut och upptäcka trädgården och träffa på övriga hundar. Saknar någon Smulan på bilderna är det för att hon och husse var iväg på sin egna runda.

Första stegen på okänd mark.
Maja överlycklig och kolla småttingarnas svansar.


Duktig kille som kissar ute.



Menade du mig?

får väl posera lite då.

Tant JoJo får en puss


eller två.

hm vad är detta?
jaha det heter gräsmatta





ogräs var intressant




Mange hittar liten tuva.



Som ni ser är Maja busig men försiktig. Hoppar högt över för att inte springa på.

Har läst en gång att valpar ska prova på 7 olika saker innan de flyttar hemifrån. Bla skålar och underlag är en annan. 
Räknade ut att 6 st provades på ute idag.
Gräsmatta, trall,plattor, kompostnät,gummimatta, plastdörrmatta typ fuskgräs. 
Ingen som ens reagerade på skiftet.


Nu kom tant Mio också och skulle lägga sig i.

Aldrig slipper man ifrån de där tanterna som tycker man behöver tvättas.

Mio är otroligt fin med småvalpar. En riktig mystant.


Vivi fick sig en släng av tungan också.

Ingen av de små tyckte någon av de nya stora var läskiga. Bara positiva och framåt.


Hej är du min moster? 
Njae inte riktigt men lite faster är jag allt för släkt det är vi.


Inte lätt att vara liten och ta sig upp.

Men lite hjälp tack!


Mange var smart och hittade trappsteget.

jaha detta är gummimatta

sen på det syrran jag har redan provat den.
Alla valpar gilla att krypa under trappan.





Något som var väldigt kul att se när de kom ut i en helt ny värld och dessutom utan mamma Smulan.
Svansarna gick och de satte direkt igång att utforska. Dessutom gjorde de det på egen tass.
De var inte beroende av varandras stöd utan väldigt självständiga. Det var efter en lång stund de sökte sig till varandra och ville busa. 

När de kom in var de dags för dagens andra nyhet.
Eftersom de bara är två behöver de ju inget halsband för att skilja dem åt. Men är ju trots allt bra om de vant sig vid ett halsband tills de flyttar så idag fick de fina halsband på.
Givetvis rosa till Vivi och ljusblått till Mange. 










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar